Ardea
Vůdce | Hamlar |
Důležité osoby | Jack |
Ardea. První z měst, která ve Gothicu 3 navštívíte. I když Ardea vlastně není ani tak městem, ale pouze malou rybářskou vesnicí, kterou zabrali skřeti. A to první, co uděláte, je, že skřety z této mírumilovné vesničky vyženete. Místní předák Hamlar z vás nebude mít vůbec radost. Bojí se, že sotva jste vyhnali tyhle skřety, vrátí se další. A bude jich víc. Proto vás pošle pro pomoc k rebelům do nedalekého Reddocku.
V malé vesničce, jakou je Ardea, moc užitečných rad ani věcí nenajdete. Pár domečků, prázdná hospoda a kovárna. Za zmínku snad stojí socha zasvěcená Innosovi, u které se můžete pomodlit. Po příchodu rebelů z Reddocku Ardea trochu ožije, ale stejně zde už nenajdete nikoho, kdo by vám mohl být prospěšný. Vše se mění, pokud se půjdete projít za Ardeu, k nedalekému majáku.
Maják mu alespoň říká Jack, který v něm žije. Ale ani on není ušetřen problémů. Nedaleko se usadilo pár banditů a ti Jackovi kradou zásoby. Samozřejmě je na vás, zda-li Jackovi pomůžete. Jack hraje ale i menší roli mezi rebely. Stará se o část jejich zlata. Tuto užitečnou informaci se dozvíte v městečku Cape Dun, které leží nedaleko Ardei.
„Co jsi to udělal? Skřeti by nás nechali žít! Teď jich na nás Xardas pošle ještě víc!”
Asi poslední zajímavostí je, že spolu s vámi se zde vylodí i vaši čtyři staří známí. Diego, Gorn, Milten a Lester. První tři jmenovaní jdou spolu s vámi čelit skřetům v Ardei, zatímco Lester měl přivést posily. Bohužel, k tomu nedošlo. Loď, na které jste připluli byla ukradena piráty a vy musíte začínat s nalezeným vybavením. Po krátkém dialogu s Diegem se celé společenství rozejde. Diego si půjde "zařídit svoje věci", Milten odejde do Kláštera mágů Ohně, Lester se bezeslova ztrací a Gorn vám ukáže nedalekou skrýš rebelů v Reddocku.